2011-09-15
12:43:05

Thursday 20:26

Haha, vet ni vad jag gör just nu? Kollar på "Sunes Jul"! Är inte det lite tokigt ändå? Det räcker väl med att jag är i Aussie-land, och nu kollar jag på denna fina tv-serie som giver mig en inre fröjd och fina barndomsminnen kommer tillbaka.
Har kommit till ro så jäkla bra nu förresten, jag älskar detta land och dess folk! Sure, Norrland i mitt hjärta men detta är ett sånt äventyr och Australien är nog det bästa landet att göra såna här saker, att lära känna sig själv. Vara självständig och så.
Sen verkar jag ju verkligen ha hittat rätt på kompis-fronten. Linn heter hon, 19årig tjej från Ljusdal. Yey, helt awesome är hon! Vi har sjukt kul tillsammans, vi älskar mat, vi är båda ganska vimsiga, har skön dialekt, har pappor som gör gott stark kaffe, OCH... Wait for it... Är blonda! Yey! Idag har vi tillbringat dagen på stranden, och vi är båda riktiga killtjusare härnere. Man blir som det, med tanke på hur snygga killarna är här. Så det ska bli intressant hur vi båda kommer vara när vi ska ut i Bondi till helgen.
Surfare så långt ögat kan nå antar jag, och två svenska(för tro mig, jag har fått höra några gånger denna vecka att jag ser så svensk ut, för jag är blond och har blåa ögon och ett speciellt utseende)tjejer som verkar vara lite poppis ändå i detta land, hehehe.

Lite konstateranden så här långt:
- Busschaufförerna är så trevliga! Till skillnad från Sverige där man får sig en avhyvling bara man säger hej. Och att man måste säga tack till busschauffören här, annars är du väldigt ohövligt. Och ja, det är väl kul och visa sin tacksamhet om dom gör ett bra jobb, thank you!
-Vegemite är... äckligt...
-Folk är, än en gång, såååå trevliga!
-Saknar svenskt godis. Och leverpastej. Med saltgurka.

Nej, som det gamla kärring jag är så säger jag nu godnatt! Manly beach och lite jobb väntar ju imorgon!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!