2011-09-10
00:13:25

Saturday 07:43

Idag var man uppe med tuppen minsann! Kvart i sex var jag klarvaken så då var det bara att gå ner och ta sig lite frulle. Nu har jag precis duschat och väntar på att min enda kontakt här i Sydney ska vakna så jag kan smsa och fråga om hon vill hitta på nåt. Det var tal om att sola i Manly, och solen är ju framme men det blåser en del så det kanske blir en fika eller så istället.
Men frågan är hur jag ska hitta till alla dessa ställen andra dagen här? Mosman där jag bor, är en väldigt stor och fin förort och alla säger att bara man vet vad huvudgatan heter så hittar man till resten. Jag vet vad huvudgatan heter men jag vet inte hur man hittar dit härifrån, haha... Dock så har min värdmamma skrivit ut kartor åt mig som jag kan ha med mig när jag går, och jag är säker på att mina föräldrar får sig ett gott skratt nu, kan ni se er det framför er liksom? Jag är en tjej med lite tålamod. Med rynkad pannad och bekymrad min säger jag nog någonting som:" vadfan, kan dom inte skriva kartor så vanliga människor fattar, vaaa? Men åh!".

Kanske ska ta mig en promenad nu snart, så jag får lite koll på läget.

Förresten, i all hast igår så tog jag lite kort på hur jag bor, så här ser mitt rum och terassen ut( bor förövrigt på övervåningen, där det är två sovrum - mitt och föräldrarnas + mitt badrum):


Mitt sovrum efter en hastig uppackning, och där ser ni också en del av badrummet med toa, badkar och dusch!
Ni ser det inte här med vid korgstolen till vänster så är utgången till terassen och en fantastiskt útsikt.



Utgången till terassen och sen kommer....



DETTA! Ganska bra ändå va?

Men gudis, hade med mig 200 AUD (ca 1500kr) i fickpengar för första veckan. Nu fick jag 100 till för att jag inte fick lön denna vecka sa min värdmamma C. Ja... Vad säger man? TACK! :)

Nu kom en av flickorna och ville lyssna på ABBA. Så vi hörs sen!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!