2011-10-03
09:56:14

Tredje oktober, 18:39

Hey you, saknat mig? Jajemen, idag har jag gjort IKEA! Och vet ni... Jag köpte knäckebröd! Ren och skär lycka kändes jag då ska jag tala om.
Jag var där med Linn och Sandra, trevligt sällskap som vanligt! Jag tyckte det var otroligt mysigt att bara gå runt bland alla svenska möbler och dessa namn - bokhyllan Ivar, madrassen Skön. Listan kan göras lång! Allt var bara så svenskt. Ja, och nu tänker säkert vissa: "men herregud jänta, du är i Sydney. Hur kan du sakna Sverige?" Och då ska jag tala om för er att japp, jag är i Sydney och jag älskar det. Men ni vet vad man säger - borta bra men hemma bäst. Och även om jag inte vill åka hem så är det skönt att det ändå känns lite som hemma någon gång ibland.

Oh, just ja! Helgen då. Den. Var. Grym.
Den tillbringades mestadels med Linn. Fredagen tillbringades dock själv, eller själv och själv. Middag med min värdfamilj, och lite godis såklart. Under lördagsmorgonen ringde väckarklockan tidigt och det var dags att bege sig på en så kallad "turistdag" á la Frida&Linn. Och vi gör ju allt med sån jäkla världsklass, ni skulle bara veta!
Vi begav oss med färja till Sydney Opera house där vi tog en massa turistiga bilder, och gick runt och njöt av dess fantastiska arkitektur. Sen pinnande vi på med småbena våra till Royal Botanical garden som ligger nästgårds och avnjöt en mysig picknick med utsikt över Sydney. Inte illa va?

Efter det så blev det Paddy's market, som är en basar med krimskrams och lite frukt och grönt. Vi inhandlade frukt och grönsaker till vår date som vi skulle ha senare hos Linn. Vi skulle nämligen göra oss en middag med nachos och efterrätt med jordgubbar och vaniljglass. Det sistnämnda är ju ganska svenskt, eller hur? Så vi tänkte för oss själva att "nu jäklar, nu ska vi vara riktiga svennebananer, tjoho". Så vi drack lite öl, vin, åt en massa mat och... OCH... OCH... Poppade en massa Lars Winnerbäck, Tomas Ledin, Håkan Hellström och Gyllene tider. Helt fantastiskt kanon var det verkligen!

Helgen har med andra ord varit grym, det hör ni ju själva.

Nu, lite bildregn från veckan och helgen som varit!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!