2011-10-25
06:24:24

25.10.2011 15:24

Åh, hej på er! Ser att det var drygt 2 veckor sedan jag bloggade sist. Anledningen? Tja, det sker en massa i livet så saker att skriva om, det har jag allt! Men eftersom jag har märkt att många av mina närmaste hemma i Sverige har svårt att komma in på min blogg utan att sidan hakar upp sig så skriver jag mest uppdateringar på facebook. Men ska ändå försöka bli liiiite bättre på att slänga iväg blogginlägg lite då och då.

Så, vad händer i mitt liv just nu?
Ja, solen har varit framme hela förra veckan och bjudit på toppenväder! Nu däremot... not so fun! Det har regnat hela dagen och blåst som bara den, men ja. Det kan vara ganska skönt, då kan man mysa ner sig med en kopp te och kolla på film. Annars när det är fint väder är man ju på språng hela tiden, vilket jag inte har nåt emot med eftersom jag också känt mig lite hängig på senaste så är det skönt med en slappdag.

Har också tacklats med att ha saknat min fina familj så otroligt mycket. Det gör jag varje dag men det har på nåt sätt varit värre denna vecka än vad det har varit förut. Men sånt kommer och går antar jag, jag tänker bara på att försöka leva här och nu så mycket det går, för detta är en one in a lifetime experience! Haha, jag älskar Tomas Ledin och han påminner så mycket om hemma så när jag känner denna längtan efter lillebror, syster, Frejsan och mamma och pappa, då slår jag på och Tompa får leverera!  Och sen tycker jag ju faktiskt att tiden går förbaskat snabbt här, mycket tack vare mina fina vänner som jag har här.
Jag har varit här i snart 7 veckor så. Två månader till i denna familj sen blir det backpacking, tjoho!
Tanken är att göra ett X antal veckor i Australien och sen köra Nya Zealand. Finns pengar så blir det Bali också.
Min nuvarande värdfamilj vill att jag ska hälsa på dom i Hong Kong innan jag åker hem till Sverige så det blir nog sista stoppet innan jag kommer hem, bara för någon vecka eller så.

Denna vecka kommer Linns två kompisar från Sverige och hälsar på i tre veckor framåt, det ska bli jättekul! Jag har aldrig träffat dom men ändå är jag superexalterad. Dom har till och med köpt med lite snus till mig och Linn så vi kan festa till det lite då och då. Kanon! Kom precis och tänka på också att dom anländer till samma väder som jag gjorde, stackarna! Sydney visar inte sin bästa sida idag inte.
Just ja, jag har ju finbesök jag också. Nästa helg anländer en tjej som heter Jenny. Vi kommer från samma lilla Härnösand och gick i samma klass på högstadiet. Hon bor i Brisbane här i Australien så hon ska komma över helgen nästa helg, ska bli skitkul! Känns skönt att få ha lite Härnösand hit, om man så säger. :)



Detta är förresten en Huntsmanspindel som jag mötte i trappan imorse,
det är en av dom största spindelarterna här, dock ofarlig. Det var sjukt äckligt
och jag höll på att bryta ihop. Även att storleken på bilden inte är rättvis.



Foodfestival i city.



Playdate med Linns gamla värdfamilj.



Cupcakebakning!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!